Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT), în calitate de beneficiar al contractului de finanțare SIPOCA 6 ”Cadrul strategic pentru infrastructura educațională și sprijin în planificarea strategică a educației și formării profesionale – INFRAED”, a semnat cu Banca Mondială la data de 30.03.2016 Acordul de prestări servicii rambursabile de consultanță cu privire la adoptare de decizii informate referitoare la investițiile în infrastructură. Acesta cuprinde două componente principale:
Componenta 1: Elaborarea Recomandărilor privind dezvoltarea Strategiei Beneficiarului de investiții în infrastructura instituțiilor de învățământ (SIIEI).
Componenta 2: Crearea și consolidarea capacității Beneficiarului de a monitoriza Strategia de investiții în infrastructură în instituțiile de învățământ.
Unul dintre rezultatele principale ale acestui acord este Analiza funcțională a sistemului de educație și formare profesională din România, care este structurată pe două dimensiuni de analiză:
- a) analiza și oferirea unui cadru strategic care include recomandări privind modul de gestionare a problemelor cheie din sistemul de educație și formare profesională inițială (EFPI)
- b) analiza structurii organizaționale a CNDIPT și rolului său în întregul sistem EFPI
În ceea ce privește componenta privind problemele cheie la sistemului EFPI, analiza vizează obţinerea unei înţelegeri aprofundate, la zi, a problemelor esenţiale cu care se confruntă sistemul de educaţie şi formare profesională iniţială la ora actuală şi care sunt susceptibile să rămână valabile şi să evolueze nefavorabil pe termen scurt şi mediu, dacă nu sunt abordate imediat. Unele dintre aceste aspecte sunt cunoscute din perspectivă cantitativă, însă nu şi dintr-o perspectivă calitativă.
În acest context, CNDIPT și Ministerul Educației Naționale cu sprijin și asistență din partea Băncii Mondiale, realizează în perioada 11-22 iunie 2018 un sondaj extins de opinie în rândurile elevilor, părinţilor, profesorilor şi consilierilor de orientare şi formare profesională, cărora li se solicita să îşi prezinte părerile cu privire la caracteristicile esenţiale ale sistemului de educaţie şi formare profesională iniţială, precum şi experienţele lor în cadrul sau în relaţia cu sistemul EFPI pe parcursul ultimilor ani. Au fost selectate în mod aleatoriu, un număr reprezentativ la nivel național de 101 licee și 56 de școli gimnaziale în care sunt aplicate chestionare pentru toate categorii de grup țintă incluse în anchetă:
- ELEVI și PĂRINȚII
– elevi clasa a IX-a și clasa XII-a de la filiera tehnologică
– elevi clasa a IX-a de la filiera teoretică
– elevi clasa a IX-a și clasa a XII-a de la filiera vocațională
– elevi clasa a IX-a și clasa a XI-a învățământ profesional
– părinții elevilor de clasa a IX-a (filiera tehnologică, filiera teoretică, vocațională, învățământ profesională)
– elevii de clasa a XIII-a de la filiera tehnologică
- CADRE DIDACTICE
– diriginți clasa a VIII-a
– cadre didactice care predau la clasele a IX-a, a X-a, a XI-a, a XII-a XIII-a de la filiera tehnologică și învățământ profesional (atât cadre didactice care predau materii de Bacalaureat cât și cadre didactice care predau materii tehnice)
– profesori de instruire practică de la filiera tehnologică și învățământul profesional.
- CONSILIERI ȘCOLARI (rețeaua CJRAE)
Vom reveni ulterior cu detalii referitoare la concluziile Bancii Mondiale cu privire la sondajul efectuat.
Leave A Comment