În contextul derulării analizelor de fundamentare a strategiei privind modernizarea infrastructurii educaționale, în perioada  10-17 octombrie 2016 se va derula la nivelul a 5 școli selectate din București și Brașov, un studiu contractat de Banca Mondială pentru identificarea modului în care factori ce țin de proiectarea unei școli influențează procesul de învățare în rândul elevilor. Această analiză reprezintă o translatare a Proiectul HEAD derulat în UK de  Peter Barrett și Lucinda Barrett care dețin expertiză în domeniul evaluării spațiilor de învățare aplicând o abordare holistică (HEAD).

photo-1460925895917-afdab827c52f

Cu toate că rezultatele studiului realizat în UK pot fi valorificate și în context românesc, o interpretare/translatare atentă este necesară în sensul abordării unor aspecte precum: diferențele climatice, varietatea clădirilor, particularitățile culturale și practicile pedagogice.

Activitatea de teren va implica realizarea unor studii de caz detaliate privind evaluarea caracteristicilor fizice în cinci școli gimnaziale diferite din România. Aceasta va include vizite în aceste școli, o serie de măsurători în clase, interviuri cu directori și cadre didactice și fotografierea spațiilor. Rezultatele acestui studiu vor fi incluse în Strategia României privind Investițiile în Infrastructura Instituțiilor de Învățământ.