În perioada 12-17 septembrie 2016 o serie de sesiuni de informare și consultate cu diferite categorii de factori interesați, în cadrul cărora au fost supuse dezbaterii cele patru criterii generale propuse de echipa de proiect INFRAED și experții Bancii Mondiale pentru prioritizarea investițiilor pentru infrastructura educațională, respectiv – evoluția/presiunea demografică, nevoile instituțiilor de învățământ și formare profesională, alternative de transport, nevoile pieței muncii.

 

Întâlnirile de consultare s-au derulat în București, după cum urmează:

  • photo-1494707924465-e1426acb48cb09.2016 – reprezentanți de la Ministerul Educației, Ministerul Dezvoltării și Administrației Regionale, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Ministerul Transportului, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Vârstnice, Institutul Național de Statistică, Secretariatul General al Guvernului (SGG)
  • 09.2016 reprezentanti de la Asociatia Municipiilor din Romania (AMR), Asociatia Comunelor din Romania (ACoR), Uniunea Națională a Consiliior Județene din România (UNCJR ), Agenția de Dezvoltare Regionala Nord Est (ADR NE), Agenția de Dezvoltare Regionala CENTRU, Agenția de Dezvoltare Regionala Sud Est, Agenția de Dezvoltare Regionala Sud Vest Oltenia, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice(MDRAP – AM POR), Secretariatul General al Guvernului (SGG)
  • 09.2016 – reprezentanti de la Institutul de Științe ale Educației (ISE), Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Caras Severin, Inspectoratul Școlar Județean DOLJ, Inspectoratul Școlar Județean CALARASI, Inspectoratul Școlar Județean IASI, Inspectoratul Școlar Județean ALBA, Federația Sindicatelor din Educație ”Spiru Haret”, Consiliul Tineretului din România (CTR)

 

Concluziile principale rezultate în urma întâlnirilor de consultare  au fost:

  • Cele patru criterii generale propuse de Banca Mondială sunt suficiente pentru a asigura prioritizarea investițiilor în educație
  • Cele patru criterii generale trebuie să fie detaliate în mod diferit pentru fiecare nivel de învățământ.
  • Ponderea sau punctajul alocat fiecărui tip de criteriu trebuie să fie diferită pentru fiecare nivel de învățământ și să țină cont de apartenența la mediul urban sau rural al unității de învățământ
  • Criteriile de prioritizare generale prevăzute în cadrul proiectului de strategie ar trebui să fie adaptate și detaliate pentru fiecare sursă de finanțare disponibilă (bugetul de stat, fonduri rambursabile în cadrul programelor operaționale, etc)
  • Proiectele de investiții în infrastructura educațională trebuie să fie secondate și de programe de dezvoltare a resursei umane din cadrul unităților de învățământ
  • Trebuie identificată o soluție juridică prin intermediul căreia să se poată asigura implementarea măsurilor (criteriilor) prevăzute în cadrul strategiei privind infrastructura educațională de către autoritățile publice locale care au în gestionare unitățile de învățământ

Întâlnirile de consultare vor continua pe tot parcursul procesului de elaborare a proiectului de Strategie privind Infrastructura educațională.